dinsdag, mei 18, 2004

Belang van zoekmachine marketing en content marketing vaak nog niet duidelijk

Managersonline.nl publiceert een artikel naar aanleiding van een onderzoek van Traffic4u. Die hebben onderzocht hoe goed grote adverteerders vindbaar zijn via zoekmachines. De resultaten zijn niet verbazingwekkend: het is niet best gesteld met de vindbaarheid van grote adverteerders op logische keywords. Het artikel noemt het voorbeeld van Nivea dat via gezichtsverzorging of huidverzorging toch vindbaar zou moeten zijn bij Google. Opvallend is dat het hele artikel alleen gaat over keyword advertising. Als je het veld van zoekmachine marketing wilt overzien is het ook belangrijk om iets te begrijpen van zoekmachine optimalisatie en content marketing. Zoekmachine optimalisatie is een enorm terrein met veel verschillende facetten, variƫrend van technologie, via navigatie en rubricering naar woordkeuze en inhoud. Content marketing is een gebied dat aan belang toeneemt nu internet als (communicatie- en verkoop-) kanaal belangrijker wordt. Vanouds de discipline van sponsored media bedrijven, PR-bureaus en redactionele bureaus wordt dit terrein nu ook meer betreden door kennismanagemers, customer service en CRM deskundigen en anderen. In mijn ervaring kunnen marketeers op dit terrein veel bereiken met wat kennis en een coƶrdinerende of sturende rol.

WebSyndicate kenniscentrum artikelen over search engine marketing
WebSyndicate kenniscentrum artikelen over content marketing

Geen opmerkingen: