LinkedIn is een voorbeeld van 'social networking' of eigenlijk 'business networking'. De idee om netwerken van mensen in kaart te brengen en netwerken zo bewuster (zakelijk) te benutten is de laatste tijd in trek en mede afkomstig uit de sociologie.
LinkedIn (en anderen zoals eAcademy of het minder strikt zakelijke Orkut) bieden hun diensten aan via internet aan individuele gebruikers en natuurlijk proberen ze ook bedrijven te interesseren om voor hun werknemers aangepaste diensten te kopen. LinkedIn is vrij succesvol met het aantrekken van gebruikers maar de vraag komt dan natuurlijk op hoe ze geld gaan verdienen. Lidmaatschap is gratis maar LinkedIn heeft al aangekondigd ook te gaan werken met betaalde abonnementen die meer bieden. eAcademy biedt al iets dergelijks.
Nu is LinkedIn ook begonnen met advertentiemogelijkheden aan te bieden aan netwerkers in LinkedIn. Leden kunnen een tekstadvertentie onder de aandacht brengen van andere leden. Een week kost $ 595, drie dagen $ 295.
Ik ben zelf ook lid van LinkedIn en ga binnenkort een workshop/brainstorm over 'social networking' aanbieden aan mensen in mijn netwerk. Laat me weten als je belangstelling hebt hiervoor.
dinsdag, augustus 31, 2004
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten