woensdag, januari 31, 2007

Congresverslag nov 2006 blijft de moeite voor overzicht meningen kinderen en commercie

Dit verslag is al wat ouder maar als je een overzicht wilt van wat meningen over kinderen en (online) commercie dan is het een prima stuk dat ook over een tijd nog gelezen mag worden.

Ik ben ook blij met de bijdrage van Mijn Kind Online collega Remco Pijpers, waaruit twee quotes:

Hij maakte zich kwaad om de uitingen voor 'gratis' ringtones van bijvoorbeeld Celldorado, die alleen zijn opgezet om 06-nummers te ontfrutselen; de kleine lettertjes zijn weggemoffeld 'onder de vouw' en zo blijven de ware bedoelingen van het bedrijf (dure abonnementen) onbekend.

Uit Nielsen-onderzoek blijkt dat kinderen (8-12 jaar) zelden scrollen, vooral naar beeld kijken en geen onderscheid zien tussen (kleurrijke) commercie en content. "Tieners zijn geen supersurfers die alles begrijpen", zoals we vaak denken.


Young Marketing: Congresverslag: 'Commercie en Media'

Geen opmerkingen: